Jak utrzymać dobrą formę bez siłowni?

Jak utrzymać dobrą formę bez siłowni?

Piękna i zdrowa sylwetka to marzenie wszystkich ludzi. Jednak obecna sytuacja niejako wymusza przekwalifikowanie się na swoich własnych trenerów personalnych. Dowiedz się, na co zwrócić szczególną uwagę podczas ćwiczenia w domu.

Stwórz swój plan

Systematyczność ćwiczeń zależy przede wszystkim od dobrego planu. W końcu trening to również element codziennej rutyny, dlatego warto zadbać o to, by odpowiednio wkomponować go w plan dnia. Powszechnie uważa się, że osoby, które ćwiczą z samego rana, dłużej wytrzymują w swoim postanowieniu. Jednak jeśli ze względu na inne zobowiązania nie możesz sobie na to pozwolić, po prostu znajdź inną porę i, np. zarezerwuj sobie czas zaraz po pracy. Dzięki temu nie zdążysz jeszcze na dobre poddać się innym domowym obowiązkom i przejdziesz do ćwiczeń niemal automatycznie. Dodatkowo, jeśli masz taką możliwość, znajdź jedno stałe miejsce, w którym będziesz codziennie ćwiczyć.

Znajdź swoją pasję

Choć ćwiczenie w domu wielu osobom kojarzy się przede wszystkim z nudą, rzeczywistość wygląda nieco inaczej. Obecnie w Internecie znajdziesz darmowy dostęp do niemal każdego rodzaju ćwiczeń, dlatego podczas codziennych treningów możesz pozwolić sobie na nieco większą dowolność, np. zamiast tradycyjnego rozciągania, po treningu możesz zdecydować się na rozluźniającą jogę, która nie tylko pozwoli Twojemu ciału na odpoczynek, ale również wyciszy Twój umysł. Sposobów na urozmaicenie treningów jest wiele, dlatego wykorzystaj czas bez siłowni na próbowanie nowych form aktywności.

Nowa figura w trybie online

Jeśli z uwagi na dawne kontuzje bądź konkretne treningowe założenia bardzo zależy Ci na kontakcie z profesjonalnym trenerem, świetnym pomysłem jest wykupienie zajęć online. W tym przypadku istnieje kilka możliwości. Ogromną popularnością cieszą się przede wszystkim aplikacje treningowe. Po uiszczeniu stosownej opłaty, możesz pobrać na swój telefon bądź komputer konkretny plan, który pomoże Ci jeszcze lepiej zorganizować trening. Druga opcja to zajęcia odbywające się w czasie rzeczywistym za pośrednictwem Zooma czy też innego programu. Wówczas zyskujesz pewność, że ktoś stale kontroluje Twoje postępy i dostosowuje ćwiczenia do Twoich potrzeb.

Określ swoje możliwości

Jeśli jednak zdecydujesz się na samodzielne skomponowanie planu treningowego, pamiętaj, żeby dostosować jego intensywność do swoich możliwości fizycznych. Treningi interwałowe powinny być wykonywane 1-2 razy w tygodniu, natomiast cardio – 2 razy. Oczywiście wszystko zależy od Twojego celu – jeśli chcesz wyrzeźbić ciało, możesz postawić na częstsze interwały z podziałem na poszczególne partie, a w przypadku odchudzania wystarczy zwiększyć ilość cardio. Gdy zależy Ci po prostu na zdrowiu, wówczas najlepiej sprawdzi się wybrana aktywność wykonywana mniej więcej 3 razy w tygodniu po pół godziny.

Powiązane wpisy