Wellness – nowy styl życia

Wellness jest procesem, podczas którego stajesz się bardziej świadomym siebie człowiekiem. Przyjmując ten styl życia, modyfikujesz swoje dążenia w taki sposób, by prowadzić zdrowy tryb życia i realizować swoje ambicje. Wellness nie jest jedynie zbilansowaną dietą czy profilaktyką chorobową – jest sposobem na prowadzenie bardziej satysfakcjonującego życia.

Pierwszy plan – osiągnij harmonię w swoim życiu

Istotną wellness jest osiągnięcie wewnętrznej i zewnętrznej harmonii. Swoimi działaniami musisz kierować się więc jedną prostą zasadą: czerp radość z życia. Każdy ranek musisz traktować jako bramę, która otwiera Cię na nowe możliwości. Wszystko, co Cię otacza, co spożywasz i czego używasz do pielęgnacji ciała, ma nie tylko pozytywnie wpływać na Twoje samopoczucie, ale też motywować Cię do dalszej pracy nad sobą.

Styl życia wellness to nie tylko drobne czynności wzmacniające Twój poziom zadowolenia. Nie z przypadku dużo osób decyduje się na dietę wellness, gdy chce zrzucić dodatkowe kilogramy – wellness wymaga od nas, byśmy z dnia na dzień stawali się lepszą wersją siebie. Dlatego też, oprócz relaksu odprężającego nasz umysł i mięśnie, nie możemy zapomnieć o aktywności fizycznej, która nie tylko podnosi naszą sprawność i wydolność, ale też przyczynia się do zachowania zdrowia.

Drugi plan – dieta

Pracując nad ciałem i umysłem, nie możesz zapomnieć o odpowiedniej diecie (https://pl.oriflame.com/wellness), która jest kluczowa w przypadku całokształtu życia. Przede wszystkim, chcąc żyć wellness, zrezygnuj ze wszystkiego, co nie jest Ci niezbędne. Nie chodzi tu o to, by żyć jak pustelnik i odżywiać się jak pokutnik. Chcąc żyć lepiej, trzeba odżywiać się lepiej – oznacza to rezygnację ze szkodliwego śmieciowego jedzenia, którego przyjmowanie nie ma dla naszego ciała wzmacniających wartości. U podstaw wellness leży bowiem zbilansowana dieta.

Chcąc osiągnąć harmonię w swoim życiu, musisz dbać o optymalną podaż niezbędnych do życia składników odżywczych. Dzień zaczynaj od sytego, pełnowartościowego śniadania, by stopniowo, po każdym z 4-5 posiłków, jeść coraz to mniejsze porcje. Ostatni posiłek spożywaj na maksymalnie 2 godziny przed snem. Posiłek ma Ci dawać energię do działania, dlatego przejadanie się jest stanowczo zabronione. By nieco osłodzić sobie pierwsze trudy rezygnowania z typowych dla polskiej kuchni tłustych dań, pamiętaj o tym, by gotowane czy też pieczone potrawy dobrze doprawiać i ładnie przybierać.

Co jeść, by osiągnąć dobrą kondycję ciała i duszy?

Wskazania co do diety są bardzo zbliżone do reguł diety lekkostrawnej. Jednak, oprócz odciążania układu pokarmowego, trzeba też pamiętać o tym, by przyjmować odpowiednią ilość składników mineralnych – najlepiej sprawdzą się w tym przypadku pełnoziarniste produkty zbożowe. Posiadają one również niski indeks glikemiczny, który jest korzystny dla Twojego zdrowia. Wybierając węglowodany świadomie, sięgnij też po surowe warzywa i chudy nabiał.

Jeśli chcesz wzmocnić układ nerwowy, wybierz produkty z magnezem i cynkiem, które poprawią kondycję włosów i paznokci. Są nimi, między innymi, razowe makarony i płatki owsiane. Jeśli zaś chodzi o nabiał, jogurty i kefiry o obniżonej zawartości tłuszczu będą świetnym źródłem wapnia, a maślanki dostarczą bakterii probiotycznych, które nie tylko stymulują odporność, ale też regulują perystaltykę jelit. Planując swój jadłospis, nie zapominaj o warzywach, które są prawdziwą skarbnicą witamin i antyoksydantów.

Zazwyczaj, decydując się na życie w duchu wellness, chcesz schudnąć – nie ma w tym nic złego. Pamiętaj jednak, że, przejmując ten styl życia, możesz z dnia na dzień dążyć do osiągnięcia swojego całkowitego potencjału. Jeśli zatem zdecydujesz się na tę dietę, być może będzie to stanowiło dobry początek do znalezienia życiowej równowagi.

Powiązane wpisy